Dzisiaj pierwsza lekcja z wykorzystaniem bloków umożliwiających rysowanie. Bloki te znajdziesz w kategorii Pisak.
Zaloguj się teraz do swojego Scratcha i dodaj nowy projekt. Następnie możesz wybrać duszka, którym będziesz sterować lub pozostań przy domyślnym duszku – kocie.
Przejdź do kategorii skrypt i wybierz Pisak. Przyjrzyj się blokom, które możesz wykorzystać do zbudowania skryptu i przeanalizuj każdy z nich. Poniżej najdziesz ściągę z funkcjami jakie pełnią te bloki.
Jeśli zapoznałeś się już z powyższymi informacjami możesz teraz śmiało przejść do wykonania zadań. Postępuj zgodnie z poleceniami, a następnie sprawdź poprawność z odpowiedzią.
Gotowe zadanie możesz przesłać na adres nauczyciel52@gmail.com. Jeżeli to zadanie masz zaliczone, przejdź do zadań domowych.
Ruszamy do pracy!! Powodzenia!!
Zadanie 1. Narysuj kwadrat o określonej długości boków.
1 . W pierwszej kolejności zmień pozycje duszka – ustaw jego położenie na 90 stopni.
2 . Utwórz skrypt, który pozwoli narysować kwadrat o podanych wymiarach (100 x 100). Dla ułatwienia możesz ułożyć w odpowiedniej kolejności wybrane poniżej bloki.
Uwaga! Polecenie dodatkowe.
3 . Zbuduj skrypt, którym wyczyścisz wszystko ze sceny po wciśnięciu klawisza „b” z klawiatury. Właściwe bloki znajdziesz w kategorii Zdarzenia oraz Pisak.
4 . Teraz porównaj swoje zadanie z odpowiedzią.
Jeśli masz jeszcze chwilę czasu, zmodyfikujmy nasz skrypt.
- Ustaw duszka w pozycji x=0, y=0
- Ustaw kolor pisaka na pomarańczowy
- Uruchom skrypt a następnie wyczyść ekran za pomocą odpowiednich klawiszy.
Tak powinien wyglądać gotowy skrypt: