Dodawanie i sterowanie postacią

Dzisiaj pierwsza lekcja z programowania w języku Scratch. Po zapoznaniu się z podstawowymi wiadomościami o programowaniu w tym języku tutaj, przejdź do rozwiązywania zadania.

Powodzenia!!

Zadanie 1. Ruch i sterowanie postacią.

Zbuduj skrypt, w którym po jego uruchomieniu wybrana postać chłopca obróci się o kąt 10 stopni i będzie poruszała się po ekranie za wskaźnikiem myszy. Jeżeli chłopiec dotknie drugiego wybranego duszka niech powie „Cześć!”, a po dotknięciu krawędzi tła odbije się. Możesz wybrać dowolne tło projektu.

1 . Wybierz odpowiednie tło

2 . Wybierz dwie nowe postacie, a następnie usuń postać kota.

3 . Ustaw rozmiar postaci, tak by dopasować je do tła.

4 . Zbuduj skrypt określający poruszanie się postaci. Postać chłopca ma obrócić się o kąt 10 stopni i poruszać się za wskaźnikiem myszy – wybierz bloki z kategorii „Ruch” i „Kontrola”.

Jeżeli chłopiec dotknie drugiego wybranego duszka niech powie „Cześć!” – bloków poszukaj w kategorii „Czujniki” oraz „Wygląd”.

Po dotknięciu krawędzi tła postać chłopca niech odbije się – bloków szukaj w kategorii „Ruch”.

Dla ułatwienia skorzystaj z poniższych pomocy.

5 . Na koniec sprawdź działanie skryptu i porównaj swoje rozwiązanie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *