Dziś pierwsza lekcja kształcąca umiejętność planowania kolejnych działań.
Zadanie 1
Twoim zadaniem będzie stworzenie skryptu liczącego długość trasy po wpisaniu przez użytkownika liczby kroków. Do skryptu dodasz nowe zmienne: „liczba kroków” i „długość trasy”. Będą one potrzebne do utworzenia działania matematycznego.
Zaczynajmy ! ! !
1 . Otwórz program Scratch, a następnie stwórz nowe zmienne: „liczba kroków” i „długość trasy”. Znajdziesz je w zakładce skrypty z blokami Zmienne.
2 . Wstaw odpowiednie bloki tak, by po kliknięciu spacji duszek zapytał: „Podaj liczbę kroków”. Po jej wpisaniu, program powinien dodawać je do siebie. Użyj bloków z kategorii zmienne, czujniki oraz wyrażenia.
Poniżej znajdziesz podpowiedź.
Za chwilę możesz sprawdzić swoje rozwiązanie z odpowiedzią 🙂
3 . Działanie programu powinno zakończyć się po kliknięcia w postać duszka. Ułóż odpowiedni skrypt.
Teraz możesz sprawdzić działanie programu.