Dzisiaj pierwsza lekcja z programowania w języku Scratch. Po zapoznaniu się z podstawowymi wiadomościami o programowaniu w tym języku tutaj, przejdź do rozwiązywania zadania.
Powodzenia!!
Zadanie 1. Ruch i sterowanie postacią.
Zbuduj skrypt, w którym po jego uruchomieniu wybrana postać chłopca obróci się o kąt 10 stopni i będzie poruszała się po ekranie za wskaźnikiem myszy. Jeżeli chłopiec dotknie drugiego wybranego duszka niech powie „Cześć!”, a po dotknięciu krawędzi tła odbije się. Możesz wybrać dowolne tło projektu.
1 . Wybierz odpowiednie tło
2 . Wybierz dwie nowe postacie, a następnie usuń postać kota.
3 . Ustaw rozmiar postaci, tak by dopasować je do tła.
4 . Zbuduj skrypt określający poruszanie się postaci. Postać chłopca ma obrócić się o kąt 10 stopni i poruszać się za wskaźnikiem myszy – wybierz bloki z kategorii „Ruch” i „Kontrola”.
Jeżeli chłopiec dotknie drugiego wybranego duszka niech powie „Cześć!” – bloków poszukaj w kategorii „Czujniki” oraz „Wygląd”.
Po dotknięciu krawędzi tła postać chłopca niech odbije się – bloków szukaj w kategorii „Ruch”.
Dla ułatwienia skorzystaj z poniższych pomocy.
5 . Na koniec sprawdź działanie skryptu i porównaj swoje rozwiązanie 🙂